سبد خرید 0

وبلاگ

معرفی انواع مدرک زبان انگلیسی

آنچه در این مطالب خواهید آموخت (کلیک کنید)

این روزها، دانشگاه‌ها و موسسات مختلف در سراسر جهان دوره‌های متعدد زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند و تنوع دوره‌ها و کاربردهای آن‌ها بسیار زیاد شده است.

هنگامی که به یک دانشگاه خارجی درخواست می‌دهید، به مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. مدارک معتبر زبان انگلیسی نشان می‌دهند که شما از دانش کافی برای شرکت در کلاس‌ها، درک کتاب‌های درسی و تکمیل تکالیف خود برخوردار هستید.

اگر هم می‌خواهید زبان انگلیسی تدریس کنید، داشتن مدرک آموزش زبان به شما کمک می‌کند با علم و دانش لازم وارد این حوزه کاری شوید و موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاورید.

در ادامه با انواع مدارک زبان انگلیسی آشنا می‌شوید.

انواع مدرک زبان انگلیسی

انواع مدرک زبان انگلیسی

برخی مدارک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کشورها یا پذیرش در دانشگاه‌های مختلف ضروری هستند. این مدارک نشان می‌دهند که میزان آگاهی و دانش شما از زبان انگلیسی چقدر است.

این مدارک شامل موارد زیر است:

1. آیلتس: (IELTS)

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود و برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان ضروری است.

آیلتس شامل ۴ مهارت اصلی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است و نمره آن از 0 تا 9 محاسبه می‌شود. بسیاری از آموزشگاه‌ها و دوره‌های زبان انگلیسی به‌طور تخصصی روی این حوزه و مدرک زبان انگلیسی آیلتس متمرکز هستند.

برای پذیرش در دانشگاه‌ها یا مهاجرت و کار معمولا به نمره آیلتس بالای 6 نیاز دارید.

2. تافل: (TOEFL)

این آزمون هم برای سنجش مهارت زبان انگلیسی طراحی شده است و بیشتر برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان استفاده می‌شود.

تافل شامل بخش‌هایی مانند شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است و نمره آن از 0 تا 120 محاسبه می‌شود.

مدرک آزمون تافل

3. سلپیپ: (CELPIP)

این آزمون برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد برای مهاجرت به کانادا طراحی شده است. سلپیپ در دو نوع جنرال و ال‌اس برگزار می‌شود و شامل چهار مهارت اصلی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است. نمره سلپیپ از 0 تا 12 محاسبه می‌شود.

4. تولیمو: (TOLIMO)

این آزمون برای سنجش مهارت زبان انگلیسی در ایران و توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

بیشتر متقاضیان این آزمون را داوطلبان دکتری تشکیل می‌دهند؛ چون برای قبول‌شدن در آزمون دکترا به آن نیاز دارند. تولیمو شامل ۴ مهارت اصلی شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است.

5. مدارک FCE ،CAE، CPE

این مدارک توسط دانشگاه کمبریج ارائه می‌شوند و سطوح مختلف زبان انگلیسی (متوسط، متوسط روبه‌بالا و پیشرفته) را می‌سنجند.

مدارک FCE، CAE و CPE دارای تاریخ انقضا نیستند و به‌عنوان مدارک دائمی هم شناخته می‌شوند.

مدرک های زبان انگلیسی

6. مدرک (GRE)

آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی (GRE) یک آزمون استاندارد است که از آن برای سنجش استعداد فرد برای تفکر انتزاعی در حوزه‌های نوشتار تحلیلی، ریاضیات و واژگان استفاده می‌شود.

مدرک GRE معمولا توسط بسیاری از مدارس تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده و کانادا برای تعیین صلاحیت متقاضیان پذیرش در موسسات آموزشی برگزار می‌شود.

نمره خوب در آزمون GRE برای پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های معتبر در کشورهای انگلیسی‌زبان، به‌ویژه در رشته‌های علوم پایه، مهندسی و علوم‌انسانی ضروری است. در درجه بندی مدرک زبان انگلیسی، گرفتن مدرک جی‌ آر ای جزو سخت‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

معرفی مدارک دائمی زبان انگلیسی

همان‌ طور که اشاره شد، مدارک دانشگاه کمبریج FCE، CAE و CPE دارای تاریخ انقضا نیستند و به‌عنوان مدارک دائمی شناخته می‌شوند.

این مدارک برای افرادی مناسب است که قصد دارند برای همیشه در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی یا به‌طور مداوم از زبان انگلیسی در کار و تحصیل خود استفاده کنند.

مدارک مکالمه زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید به زبان انگلیسی مکالمه کنید، باید از کلاس‌های حضوری یا دوره‌های آنلاین استفاده کنید. آموزشگاه‌های بسیاری بعد از اتمام هر سطح آموزشی به دانش آموزان خود مدرک مکالمه زبان انگلیسی اعطا می‌کنند.

شرکت در دوره‌های فری دیسکاشن یا همان بحث آزاد هم می‌تواند توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را در شما تقویت کند.

در کنار شرکت در کلاس‌های گفت‌وگو محور، خواندن کتاب‌های واژگان انگلیسی و ریدینگ یا تماشای فیلم و سریال می‌تواند دایره واژگان شما را افزایش دهد.

آزمون اسپیکینگ آیلتس هم می‌تواند مهارت مکالمه زبان انگلیسی را بررسی کند و نمره اسپیکینگ آیلتس از 0 تا 9 محاسبه می‌شود.

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی

هیچ مدرک زبانی به‌طور مطلق به‌عنوان معتبرترین مدرک شناخته نمی‌شود. اعتبار یک مدرک زبان به عواملی مانند هدف شما از گرفتن مدرک، کشور مقصد، دانشگاه و موسسه مورد نظر شما بستگی دارد.

به‌طور کلی، مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل در اکثر کشورهای جهان معتبر هستند و بالاترین مدرک زبان انگلیسی در ایران هم محسوب می‌شوند.

علاوه بر آیلتس و تافل، مدارک دیگری مانند سلپیپ، تولیمو و FCE هم در کشورهای خاص از اعتباری خوب برخوردار هستند.

مدرک معتبر زبان انگلیسی

بهترین مدرک زبان انگلیسی کدام است؟

برای تشخیص بهترین مدرک در زبان انگلیسی، باید ابتدا هدف خود را از گرفتن مدرک زبان مشخص نمایید. سپس با توجه‌ به اهداف خود، مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.

اگر قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی‌زبان را دارید، به یک مدرک بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل نیاز دارید.

برای تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان، به یک مدرک معتبر مانند آیلتس یا تافل یا مدرکی دانشگاهی مانند FCE، CAE و CPE نیاز خواهید داشت.

اگر قصد دارید برای استخدام در یک شرکت یا سازمان انگلیسی‌زبان اقدام کنید، مدارک تافل و آیلتس می‌تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد.

درصورتی‌که می‌خواهید مهارت زبان انگلیسی خود را برای فعالیت‌های اجتماعی یا عمومی ارتقا دهید، مدارکی مانند آموزش بین‌المللی زبان انگلیسی برای شما سودمند خواهد بود.

بهترین نوع مدرک زبان انگلیسی

 

روش موفقیت در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی

برای قبولی در آزمون زبان انگلیسی و دریافت مدرک زبان، بسته به سطح فعلی انگلیسی خود، ممکن است نیاز به زمان و تلاش زیادی داشته باشید. به همین دلیل باید هر چه زودتر آماده‌سازی و تمرین را شروع کنید.

آموزشگاه‌های بسیاری دوره‌های آیلتس را برگزار می‌کنند و با معرفی روش‌ها و کتاب‌های مفید در کنار تلاش و مطالعه می‌توانید نمره خوبی را در آزمون‌های آیلتس کسب کنید.

انتخاب منابع آموزشی مناسب هم یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت شما در آزمون‌های زبان انگلیسی است.

منابع آموزشی مختلفی مانند کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شما همچنین برای موفقیت در آزمون زبان انگلیسی، به برنامه‌ریزی و نظم هم نیاز دارید. یک برنامه مطالعاتی برای خود تنظیم و به‌طور منظم مطالعه کنید.

آزمون‌های آزمایشی آیلتس که در ایران برگزار می‌شود می‌تواند در سنجش سطح آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف به شما کمک کند.

روش موفقیت در آزمون

مدرک زبان انگلیسی کودک

کودکان هم می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی یا استفاده از پکیج‌های آموزش زبان به کودکان، سطح دانش خود را افزایش دهند و مدارک زبان انگلیسی زیر را دریافت کنند:

1. آیلتس کودک

این آزمون برای کودکان بین 7 تا 12 سال طراحی شده است و مهارت زبان انگلیسی آن‌ها را در سطوح مختلف می‌سنجد. نمره آیلتس کودک از 0 تا 9 محاسبه می‌شود.

2. تافل Junior

این آزمون هم نوعی مدرک زبان کودک محسوب می‌شود و برای کودکان بین 11 تا 15 سال طراحی شده است.

تافل جونیور مهارت زبان انگلیسی کودکان را در سطوح مختلفی مانند خواندن، شنیدن، گفتن و نوشتن می‌سنجد. نمره تافل Junior از 0 تا 300 محاسبه می‌شود.

برای اینکه کودک شما بتواند مدارک زبان را در کودکی و بزرگسالی راحت‌تر بگیرد، بهتر است آموزش زبان به او را از کودکی شروع کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چه روشی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب است.

 

بهترین روش برای شروع یادگیری زبان انگلیسی

کودکان بسیاری با وجود شرکت در کلاس‌های مختلف زبان همچنان نمی‌توانند انگلیسی را به‌خوبی صحبت کنند.

پکیج آموزشی آکادمی کودک دوزبانه بیابانی به‌گونه‌ای طراحی شده است تا کودکان از زمان تولد در معرض زبان انگلیسی قرار گیرند و با استفاده از روش‌های متنوع و جذاب، زبان را به شیوه‌ای موثر آموزش ببینند.

این پکیج یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان محسوب می‌شوند و خانواده‌های بسیاری توانسته‌اند با استفاده از آن‌ها کودکی دوزبانه را پرورش دهند و تاثیر مثبتی در موفقیت کودکان در آزمون‌های مختلف زبانی داشته باشند.

پکیج‌های کودک دوزبانه بیابانی شامل تمام منابعی است که کودکان برای یادگیری زبان به آن نیاز دارند، از جمله:

  • کارتون‌های آموزشی
  • ویدیوهای متنوع
  • موسیقی شاد
  • آهنگ‌های جالب کودکانه
  • اپلیکیشن‌های آموزش زبان

با خرید پکیج‌های متنوع که برای کودکان صفر تا 12 سال طراحی شده به‌راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود را شروع کنید.

استفاده از دوره‌های آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان در یزد یا سایر شهرها در کنار پکیج‌های آموزش زبان آکادمی بیابانی می‌تواند پیشرفت کودک شما در یادگیری زبان انگلیسی را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

خرید پکیج همچنین یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای آموزش زبان به کودکان در منزل محسوب می‌شود.

دوره جامع کودک دو زبانه

سوالات متداول درباره مدارک مختلف زبان انگلیسی

  1. برای گرفتن مدارک زبان انگلیسی چه کاری باید انجام دهم؟

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های معتبر، برای آزمون زبان مورد نظر خود آماده شوید. همچنین می‌توانید از منابع آموزشی مختلف مانند کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید.

  1. هزینه اخذ مدارک زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه مدرک زبان انگلیسی به نوع مدرک، محل برگزاری آزمون و موسسه برگزارکننده آزمون بستگی دارد. به‌‌طور کلی، هزینه دریافت آیلتس و تافل بیشتر از مدارک دیگر است.

  1. نمره قبولی در مدرک‌های مختلف زبان انگلیسی چقدر است؟

نمره قبولی به نوع مدرک و هدف شما از گرفتن مدرک بستگی دارد. برای قبولی در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، به نمره حداقل 6 یا 7 نیاز دارید.

 

برای دریافت مشاوره و نمونه ی محتوا ها به صورت کاملا رایگان نام ، سن کودک و شماره ی تماستون رو وارد کنید ، مشاورین ما در کوتاه ترین زمان با شما در ارتباط خواهند بود

پر فروش ترین پکیج ها

پر بازدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://biabany.com/?p=25669