سبد خرید 0

وبلاگ

7 ترفند آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش رنگ ها به کودکان به زبان انگلیسی
آنچه در این مطالب خواهید آموخت (کلیک کنید)

آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان، به‌مراتب آسان‌تر از یادگیری حروف است؛ چراکه بچه‌ها عاشق رنگ‌ها هستند و برای آن‌ها جذاب است. ولی باز هم باید محیطی سرگرم‌کننده فراهم کنید تا کودک در این مسیر با شما همراه شود. در این مقاله، ۷ ایدهٔ رنگی را با شما در میان بگذاریم تا چه در خانه و چه در مهدکودک، آموزش رنگ‌ها به انگلیسی برای کودکان راحت‌تر و جذاب‌تر شود.

اگر به‌دنبال آموزش رنگ‌ها با شعر هستید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید. در این ویدئو، برای هر رنگ یک شعر اختصاصی در نظر گرفته شده است:

 

 

در بخش بعدی خواهید دید که آموزش رنگ‌ها با شعر یکی از بهترین روش‌ها و ایده‌ها برای درگیر کردن و همراه کردن کودک است. (اگر تمایل به خرید پکیج کودک دو زبانه دارید، می‌توانید درباره سرفصل‌ها و مطالب آموزشی جذاب این دوره از آکادمی مهدیه بیابانی اطلاعات کسب کنید)

۷ ایده برای آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان

روش‌های متنوعی برای آموزش رنگ‌های زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد؛ ولی بهترین آن‌ها یادگیری همراه با سرگرمی و فعالیت کودک است. در این بخش، ۷ ایده را با شما در میان می‌گذاریم تا محیط آموزشی شادی برای بچه‌ها فراهم کنید.

ایده آموزش رنگ ها به انگلیسی به کودکان

 

۱. آموزش با شعر، یک گزینه مناسب برای کودکان

کودکان برای یادگیری به یک محیط شاد و سرگرم کننده نیاز دارند. چه گزینه‌ای مناسب‌تر از یادگیری با آهنگ و شعر؟ آموزش رنگ‌ها به انگلیسی با شعر برای کودکان، یک کلاس جذاب و شاد به حساب می‌آید که با شوق و ذوق از آن استقبال می‌کنند. از طرفی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کودک خود را با تلفظ رنگ‌ها به انگلیسی آشنا کنید.

حتما بخوانید :

نحوه آموزش انگلیسی به کودکان با شعر

۲. آموزش با خمیرِ بازی

خمیرِ بازی یک ترکیب عالی از بازی حسی و یادگیری برای کودکان نوپا و مهدکودکی است. یک پیشنهاد جذاب برای شما داریم: بازی رنگین‌کمان! برای این بازی، حداقل از ۴ رنگ مختلف خمیر بازی استفاده کنید. یک صفحه‌ای مانند عکس زیر به‌شکل رنگین‌کمان تهیه کنید که ۲ مورد زیر در آن باشد:

  • رنگ‌ها مشخص باشند
  • املای هرکدام در پایین صفحه نوشته شده باشد

از کودک بخواهید خمیرها را به شکل لوله ورز دهد و در جای خود بچسباند. این بازی به تشخیص رنگ‌ها و مهارت‌های کودک کمک می‌کند و شما می‌توانید همان زمان، رنگ‌ها را به انگلیسی برای او تکرار کنید. املای پایین هر رنگ هم باعث می‌شود علاوه بر تشخیص رنگ‌ها، با نحوهٔ نوشتن آن‌ها هم آشنا شود.

آموزش رنگ ها به انگلیسی با خمیرِ بازی

 

۳. کاردستی برای آموزش رنگ!

یکی از راه‌های جذاب برای آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان، کاردستی است؛ چیزی که حس کنجکاوی را در آن‌ها زنده می‌کند تا هم یاد بگیرند و هم لذت ببرند. یکی از راه‌های آسان آن، درست‌کردن بستنی با فوم و چوب بستنی است؛ روی چیزی دست می‌گذارید که کودک شما عاشق آن است. می‌توانید پایین هر چوب بستنی را رنگ کنید و از کودک خود بخواهید بستنی آن رنگی بسازد.

با تکرار و تلفظ رنگ‌ها، کودک شما آن‌ها را به زبان انگلیسی یاد خواهد گرفت. البته می‌توانید روی چوب بستنی، نام و املای هرکدام را هم بنویسید تا نحوهٔ نوشتن رنگ‌ها را هم به او یاد دهید.

 

کاردستی برای آموزش رنگ ها به انگلیسی

 

۴. رنگ‌آمیزی با مدادرنگی

اگر کودک شما رنگ‌ها را به زبان فارسی یاد گرفته است، می‌توانید از کتاب‌های رنگ‌‌آمیزی انگلیسی استفاده کنید. در تصویر زیر می‌بینید که این کتاب‌ها فرصت خوبی برای علاقه‌مندکردن کودک به حساب می‌آیند. او باید هر تصویر را با رنگی که بالای آن نوشته شده است، کامل کند. به این ترتیب، هم درک بهتری از رنگ‌های محیط اطراف پیدا می‌کند و هم املای آن‌ها را یاد می‌گیرد.

 

آموزش رنگ ها به انگلیسی با رنگ آمیزی

 

۵. بازی و آشنایی با رنگ‌های محیط

در این بازی، شما از کودک می‌خواهید رنگ‌های سبز را در قسمت سبز، قرمز را در قسمت قرمز و.. به همین ترتیب هر رنگ را در جای خود قرار دهد. کاردستی‌هایی که به رنگ‌های مختلف در اختیار او قرار می‌دهید، می‌تواند شامل میوه، حیوانات، اشیا و.. باشد؛ همان چیزهایی که در دنیای واقعی می‌بیند.

می‌توانید از عکس زیر برای تهیه این بازی الهام بگیرید:

 

آشنایی با رنگ‌های محیط

حتما بخوانید :

تکنیک‌های جذاب آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

۶. مگنت‌های رنگی

مگنت‌های رنگی که روی درب یخچال نصب می‌شوند، گزینهٔ دیگری برای آموزش رنگ‌ها به بچه‌هاست. می‌توانید از هر رنگ چند عدد تهیه کنید و از کودک بخواهید رنگ‌های مشابه را در یک دسته‌بندی قرار دهد.

خوبی داستان اینجاست که وقت‌هایی که در آشپزخانه حضور دارید، می‌توانید هم از کودک مراقبت کنید و هم به او رنگ‌ها را آموزش دهید. سپس زمانی که رنگ‌ها را کنار هم قرار داد، تلفظ هر کلمه را با یکدیگر تکرار کنید تا ملکهٔ ذهن او شود.

 

آموزش رنگ ها با مگنت های رنگی

 

برای بچه‌هایی که مهارت خواندن و نوشتن دارند، یک نمونه کتاب معرفی کردیم. حالا بیایید یک روش جذاب دیگر آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان بالای ۴ سال را بررسی کنیم.

حتما بخوانید :

روش‌های خلاقانه آموزش انگلیسی به کودک در منزل

۷. فلش کارت‌ها

می‌توانید فلش کارت‌ها را به ۳ طریق تهیه کنید:

  • از کتاب‌فروشی‌ها بخرید
  • از اینترنت دانلود و آن‌ها را به‌صورت رنگی چاپ کنید
  • خودتان درست کنید

یکی از بهترین بازی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان میتواند فلش کارت باشد. کودکان نمی‌توانند مثل ما روی یک موضوع برای مدت‌زمان زیادی تمرکز کنند. فلش کارت‌ها این مشکل را حل می‌کنند و با انجام‌دادن بازی، می‌توان محیط را برای کودکان قابل‌تحمل و جذاب کرد.

همچنین فلش کارت قابل‌حمل است و کودکان می‌توانند آن‌ها را همه‌جا همراه خود داشته باشند و تمرین کنند.

نکته: اگر رنگ‌ها را به فارسی یاد گرفته‌اند، می‌توانید از فلش کارت دوزبانه استفاده کنید.

 

اما چطور از فلش کارت استفاده کنیم؟ چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • فلش کارت‌ها را روی زمین بچینید و از کودک بخواهید رنگ‌ها را حفظ کند. پس از مدتی، به او بگویید هرکدام را که به خاطر سپرده است، روی کاغذ بنویسد
  • فلش کارت‌ها را روی دیوارهای اتاق بچسبانید. از کودک بخواهید پس از اینکه نام رنگ را شنید، به آن اشاره کند
  • کارت‌ها را پنهان کنید و از کودک خود بخواهید آن‌ها را پیدا کند. برای تشویق او، می‌توانید وقتی به کارت موردنظر نزدیک شد، دست بزنید
  • ۲ جای مربا بردارید و کارت‌ها را اطراف خانه پیدا کنید. از کودک بخواهید کارت‌ها را پیدا کند، نام رنگ را بلند بگوید و کارت را در ظرف بیندازد. ظرف دوم برای شماست!‌ هرکسی که تعداد بیشتری در جای مربا بیندازد، برنده است

 

نحوه استفاده از فلش کارت آموزش رنگ

 

کار ما با ایده‌های آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان تمام شد. در کنار این ایده‌ها، رعایت برخی نکات ضروری است که در ادامه به شما می‌گوییم.

حتما بخوانید :

مهم‌ترین فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان

۳ نکته مهم آموزش رنگ‌ها به انگلیسی به بچه‌ها

ایده‌ها و روش آموزش رنگ‌ها به کودکان به زبان انگلیسی را یاد گرفتید؛ ولی چه کاری انجام دهیم تا کودک خسته نشود و با رضایت، آموزش را دنبال کند؟

رعایت ۳ نکته در این زمینه حیاتی است:

۱. با رنگ‌های اصلی شروع کنید

با آموزش رنگ‌های اصلی (قرمز، آبی و زرد) شروع کنید و زمانی که کودک شما با آن‌ها آشنا شد، به سراغ سایر رنگ‌ها دیگر بروید. برای آموزش رنگ‌های اصلی، می‌توانید از محیط و اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید.

به این ۲ نمونه نگاه کنید:

  • موقع خوردن شام: آیا دوست داری از این بشقاب آبی استفاده کنی؟
  • وقتی زمان بازی فرا می‌رسد، فقط اشیای قرمز، آبی و زرد را به آن‌ها بدهید. اگر  مهره‌های ساختمانی دارند، از فرزندتان بخواهید که فقط مهره‌های قرمز، آبی و زرد را مرتب کنند.

هنگامی که کودک شما با رنگ‌های اصلی خود آشنا شد، می‌توانید به سراغ رنگ‌های دیگر مانند سبز، نارنجی، بنفش، سیاه، سفید، قهوه ای و خاکستری بروید.

شروع آموزش با رنگ های اصلی

 

۲. رنگ‌ها را دسته‌بندی کنید

کودک بیشتر رنگ‌ها را می‌تواند در دنیای واقعی ببیند؛ ولی این موضوع شما را گمراه نکند. برای اینکه نتیجهٔ بهتری بگیرید، بهتر است تمرکز آموزش روی یک دسته رنگ مشخص باشد. به‌هیچ‌وجه تمام آن‌ها را یکجا به کودک خود آموزش ندهید.

یک دسته رنگ را که مشخص کردید (گفتیم با اصلی‌ها شروع کنید)، به یک شی به همان رنگ اشاره کنید و آن را به انگلیسی بگویید. سپس از کودک بخواهید باقی اشیا و چیزهایی که به همان رنگ است، پیدا کند.

 

۳. به کودکان انگیزه دهید

مسیر یادگیری زبان انگلیسی پرچالش است. همچنین کودکان روحیه‌ٔ لطیفی دارند و نسبت به رفتار شما حساس خواهند بود. بنابراین سعی کنید در این مسیر، آن‌ها را با دیگران مقایسه نکنید.  همیشه آن‌ها را تشویق کنید و برای آن‌ها هدیه بخرید تا برای ادامهٔ یادگیری ترغیب شوند. علاوه بر این، سعی کنید آرام و باحوصله پیش بروید تا کودک از یادگیری زبان جدید خسته نشود.

کودکان خود را به دنیای رنگ‌ها ببرید!

آموزش رنگ‌ها به زبان انگلیسی برای کودکان جذاب است؛ ولی شما باید آن‌ها را در این مسیر نگه دارید. ۷ ایدهٔ جذاب را در این مقاله همراه با ۳ نکته بررسی کردیم تا شرایط خوبی را برای پرورش کودک دوزبانه خود فراهم کنید. به نظر شما کدام روش برای کودکان مناسب است؟ آیا تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

 

منابع:

learnwithhomer

برای دریافت مشاوره و نمونه ی محتوا ها به صورت کاملا رایگان نام ، سن کودک و شماره ی تماستون رو وارد کنید ، مشاورین ما در کوتاه ترین زمان با شما در ارتباط خواهند بود

پر فروش ترین پکیج ها

پر بازدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://biabany.com/?p=17771