سبد خرید 0

وبلاگ

جدیدترین کارتون های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

کارتون های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

آنچه در این مطالب خواهید آموخت (کلیک کنید)

آنچه در این مطالب خواهید آموخت (کلیک کنید)

کارتون‌های انگلیسی داستان ساده‌ای دارند که کلمات و تلفظ آن‌ها را کودک به‌راحتی متوجه می‌شود. نه‌تنها کودکان عاشق دیدن کارتون هستند، بلکه آن‌ها هرچیزی را که در کارتون می‌بینند، در دنیای واقعی هم تجربه می‌کنند؛ مثل اعداد، گیاهان، رنگ‌ها و وسایل آشپزخانه. در این مقاله از آکادمی آموزش کودک دو زبانه بیابانی، بهترین کارتون‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته را انتخاب کردیم تا بسته به توانایی کودک خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اموزش زبان با تماشای کارتون

بهترین کارتون‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان

در این بخش، ۱۰ کارتون جذاب و موثر برای آموزش انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید در هر سطح، چه گزینه‌هایی دارید!

 Word Party .۱

شخصیت‌های کارتون جشن کلمات (word party)  پنج حیوان به نام‌های کیپ، لولو، لیپ، فرانی و تیلی هستند. آن‌ها وظیفه دارند کلمه‌های جدید بسازند تا کودک شما یاد بگیرد. در این کارتون، شخصیت‌های کارتونی با شعر و آواز، بچه‌ها را به ساخت کلمات جدید تشویق می‌کنند و با آن‌ها همراه می‌شوند. در نهایت، یادگیری کلمهٔ  جدید را با هم جشن می‌گیرند.

این کارتون ۵ فصل و ۶۰ قسمت دارد که هر قسمت آن حدود ۱۵ دقیقه است. جشن کلمات بهترین کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان پیش‌دبستانی است.

سطح: مبتدی

کارتون woody party

Dinosaur Train .۲

کارتون قطار دایناسورها دربارهٔ یک خانواده دایناسور با ۴ فرزند است که به مکان‌های مختلف سفر می‌کنند. کودکان با این کارتون همه‌چیز را دربارهٔ گونه‌های دایناسور، زمانی که آن‌ها زندگی می‌کردند، آنچه می‌خوردند و… یاد خواهند گرفت.

این کارتون بسیار خلاقانه و با رنگ‌های روشن و گرم ساخته شده است. قطار دایناسورها، بهترین کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 3 ساله تا نهایت 6 ساله است.

سطح: مبتدی

کارتون dionasuar train

 Super JoJo .۳

در ادامه معرفی بهترین کارتون برای دوزبانه شدن کودک باید به انیمیشن Super JoJo اشاره کنیم که کارتونی موزیکال برای آموزش شروع آموزش زبان انگلیسی با شعر و آهنگ به کودکان 1 تا 3 سال است. سرگرم‌کننده‌بودن و جذابیت شعر، باعث شده است این کارتون برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان گزینهٔ خوبی باشد.

سطح: مبتدی

حتما بخوانید :

روش‌های جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 3 ساله

کارتون super jojo

۴. CoComelon

کوکوملون از بهترین کارتون‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان تا ۵ سالگی است. هر قسمت این انیمیشین یک قصهٔ جدید را روایت می‌کند. فرزند شما می‌تواند حروف، رنگ‌ها، صدای حیوانات و مکالمه را با این کارتون یاد بگیرد و از آن‌ها استفاده کند. بزرگ‌ترین مزیت انیمیشن CoComelon تلفظ صحیح کلمات به‌صورت آرام و شمرده است که کودکان می‌توانند زبان انگلیسی را آسان یاد بگیرند. (در مطلبی دیگر از بلاگ آکادمی بیابانی درباره نحوه آموزش مکالمه انگلیسی برای کودکان توضیح داده شده که پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز بخوانید)

سطح: مبتدی

کارتون cocomeone

Word World .۵

انیمیشن Word World به کودکان یاد می‌دهد چطور کلمات صحیح بسازند. شخصیت‎های کارتونی این انیمیشن گروهی از حیوانات هستند که به کودکان برای مکالمه زبان انگلیسی و یاد گرفتن کلمات همراه با معانی آن‌ها کمک می‌کنند. Word World را می‌توان بهترین کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۴ سال به بالا دانست.

سطح: مبتدی

کارتون word world

Ask the storybots .۶

مجموعه انیمیشین Ask the storybots  یک تیم از ربات‌ها است که کودکان شما را به یک سفر علمی تفریحی دعوت می‌کند. در هر قسمت، با موزیک و آهنگ به سؤالاتی مانند چرا آسمان آبی است؟ و چرا باید مسواک بزنیم؟ پاسخ می‌دهند. این نوع کارتون های زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله همچنین برای آشنایی کودک با محیط زندگی و درک بهتر آن مناسب است.

سطح: مبتدی

کارتون ask the story bots

۷. Dora the Explorer

کارتون دورای جست‌وجوگر به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تولید شده است. دورا یک دختر 7 ساله همراه با یک کوله‌پشتی سخنگو و یک دوست میمون است که همیشه در حال سفرند و چیزهای جدیدی را به همراه دوستان خود کشف می‌کنند.

این کارتون هیچ‌گونه صحنهٔ خشونت‌آمیز یا رفتار ناهنجاری ندارد و می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی استفاده کنید.

سطح: متوسط

کارتون Dora the Explorer

۸. Maya And Miguel

کارتون سریالی میگون و مایا دربارهٔ  ۲ خواهر و برادر است و کودکان با دیدن این کارتون با اهمیت خانواده، دوستی، چگونگی حل مشکلات، فرهنگ و آداب‌و‌رسوم اجتماعی آشنا می‌شوند. علاوه بر این، کودک شما با دیدن این انیمیشن یاد می‌گیرد چطور دربارهٔ خودشان به انگلیسی صحبت کنند.

سطح: متوسط (مناسب برای کودکان پیش‌دبستانی و بزرگ‌تر)

کارتون maya and miguel

۹. Postman Pat

کارتون Postman Pat یک انیمیشین ساخته‌شده به سبک استاپ‌ موشن است که ماجراهای یک پست‌چی وظیفه‌شناس را روایت می‎کند. اصطلاحات و کلمات برای کودکان پیش‌دبستانی قابل‌فهم است. در هر قسمت از این مجموعهٔ کارتونی، داستان‌های جالبی رخ می‌دهد که کودکان را با فضای جامعه آشنا می‌کند.

انیمیشین پست‌چی فاقد هرگونه صحنهٔ خشونت آمیز یا کلمات نامتعارف است. با خیال راحت، می‌توانید از آن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید.

سطح: متوسط

کارتون postman pat

۱۰. Inspector Gadget

غیرممکن است اسم کارتون کاراگاه گجت را نشنیده باشید! این کارتون یک منبع کامل برای کودکانی است که تقریباً به زبان انگلیسی مسلط شده‌اند و بیشتر اصطلاحات و جملات را متوجه می‌شوند. کودک شما با انتخاب کاراگاه گجت به‌عنوان منبع آموزشی، هم معما حل می‌کند و هم زبان انگلیسی را حرفه‌ای‌تر از قبل یاد می‌گیرد.

سطح: پیشرفته

کارتون کاراگاه گجت

7 مزیت کارتون انگلیسی برای کودکان

یادگیری زبان از طریق کارتون مزایای زیادی دارد که در ادامه مهم‌ترین‌های آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. کودکان از این راه زبان انگلیسی را به شکل کاربردی یاد می‌گیرند

کتاب‌های آموزشی گاهی اوقات موضوعاتی را یاد می‌دهند که در دنیای واقعی کاربردی ندارند؛ در حالی که کارتون‌ها سیر موضوعی متفاوتی دارند. آن‌ها زبان انگلیسی را مطابق با زندگی واقعی و روزمره آموزش می‌دهند.

2. یادگیری از طریق کارتون جذاب است

انیمیشن‌ها رنگ و لعاب زیبایی دارند، راوی قصه‌های زیبایی هستند و آمیخته با آهنگ‌های شاد می‌باشند؛ به همین علت خیلی راحت و سریع کودکان را به سمت خود جذب می‌کنند. جالب است که بدانید اولین قدم در یادگیری دقیقاً همین موضوع است. وقتی یادگیری یک مهارت جذاب باشد، استارت یادگیری ساده و لذت بخش است. اغلب کودکان در برابر یادگیری و انجام تکالیف مقاومت می‌کنند اما اگر این کار به‌صورت غیرمستقیم انجام شود آن‌ها دیگر هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت.

3. کودکان می‌توانند ساختارهای درست را یاد بگیرند

پیدا کردن معلمی که با کم‌ترین لهجه، زبان انگلیسی را آموزش دهد و اشتباهات محدودی داشته باشد کار آسانی نیست و وقتی تصمیم می‌گیرید با انیمیشن‌ها، زبان انگلیسی را یاد بگیرید مطمئن می‌شوید که این کار به درستی انجام می‌شود. کارتون‌ها را افراد حرفه‌ای صدا گذاری کرده‌اند به همین علت تمام تلفظ‌ها و ساختارها درست است. فقط باید انتخاب کارتون انگلیسی برای کودکان باید حساب شده باشد تا شما را به مقصودی که دارید، برساند.

4. کارتون اعتماد به نفس بچه‌ها را افزایش می‌دهد

وقتی کودکان یک مهارت جدید را یاد می‌گیرند با اعتماد به نفس بیشتری در جمع همسالان یا بزرگسالان حاضر می‌شوند. زبان انگلیسی مهارتی است که موقعیت‌های جدید و نابی را پیش روی بچه‌ها قرار می‌دهد. آن‌ها نه تنها با این کار اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند بلکه برای موقعیت‌های تحصیلی و شغلی بهتر آینده آماده می‌شوند.

5. با انیمیشن فرایند «تکرار» آسان‌تر و لذت بخش تر است

برای اینکه یادگیری به درستی انجام شود، تکرار و تمرین اهمیت زیادی دارد. وقتی تکرار با انیمیشن‌ها باشد قطعاً به یک کار زیبا و لذت بخش تبدیل می‌شود. بچه‌ها عاشق دیدن چند باره یک انیمیشن هستند. وقتی این اتفاقی می‌افتد آن‌ها ناخودآگاه از دیالوگ‌های یک کارتون در بازی‌هایشان استفاده می‌کنند و این موضوع باعث تثبیت جملات و ساختارهای انگلیسی در ذهنشان می‌شود.

6. کارتون، کودکان را با یک فرهنگ جدید آشنا می‌کند

یادگیری هر زبان جدیدی باعث آشنایی با یک تاریخ و فرهنگ جدید می‌شود. این موضوع هنگام تماشای کارتون و سریال به‌طور غیرمستقیم اتفاق می‌افتد.

7. انیمیشن طبیعی‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین است

همه ما زبان مادری را به‌طور طبیعی و بدون زحمت یاد گرفتیم پس وقتی به انتخاب کارتون انگلیسی برای کودکان فکر می‌کنید یعنی می‌خواهید زبان دوم را هم از این طریق به فرزندتان آموزش دهید. با توجه به اینکه قدرت یادگیری در دوران کودکی بیشتر است در نتیجه مسیر یادگیری هم سختی زیادی ندارد.

اما چطور از کارتون برای آموزش زبان استفاده کنیم؟ بیایید ببینیم:

نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کارتون

دیدیم که آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است؛ ولی اگر  قرار است از کارتون‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان استفاده کنید، حتماً به فکر تمرین باشید. چند ایده برای شما داریم:

۱. شبیه‌سازی داستان کارتون

هر کارتون قصهٔ خودش را دارد. از کودک بخواهید شخصیت موردعلاقهٔ خود را انتخاب کند. شما هم یک شخصیت را انتخاب کنید و داستان کارتون را با هم شبیه‌سازی کنید. سعی کنید با گریم و ایجاد محیطی مشابه، دیالوگ‌های کارتون را تکرار کنید. همچنین روی کلمات جدید و تلفظ آن‌ها تأکید کنید تا ملکهٔ ذهن کودک شود.

اموزش زبان با کارتون

۲. استفاده از اسباب‌بازی و عروسک

می‌توانید عروسک یا اسباب‌بازی شخصیت موردعلاقهٔ کودک خود را پیدا کنید؟ مثلاً عروسک باب‌اسفنجی و پاتریک؟ یکی از روش‌های کاربردی برای دوزبانه شدن کودک با کارتون این است که پس از پایان هر کارتون، دیالوگ‌های مختلف یا جملات و کلمات انگلیسی  را از طریق آن‌ها با کودک تمرین کنید.

۳. شعر بخوانید

اکثر کارتون‌های کودکان شعر و آهنگ دارند. برای تمرین، آهنگ‌ها را در زمان‌های دیگر پخش کنید تا گوش کودک به شنیدن آن‌ها عادت کند.

۴. بازگوکردن داستان انیمیشن

اگر هنگام دیدن کارتون متوجه شدید که کودک شما قصه را کامل درک نکرده است، می‌توانید داستان را به زبان ساده برای او به زبان انگلیسی بازگو کنید. به این ترتیب، ذهنش برای یادگیری آماده‌تر می‌شود و دل‌سرد نمی‌شود.

هدف از دیدن این انیمیشن‌ها «آموزش زبان انگلیسی به کودکان» است. حتماً این موضوع را از آن‌ها مخفی کنید! چراکه تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی کودک می‌فهمد کاری را برای یادگیری انجام می‌دهد، به نتیجه مطلوب مدنظر نمی‌رسد. به خصوص وقتی هدف از این کار یادگیری زبان انگلیسی باشد، بهتر است، بگذارید آن‌ها فکر کنند این کارتون‌ها را برای سرگرمی تماشا می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان را از کجا شروع کنیم؟

برخلاف مزایای آموزش مستقیم برای بزرگ‌سالان، شما می‌توانید روش‌ها و تکنیک‌های جدید را دنبال کنید. یکی از این روش‌ها، استفاده از پکیج کودک دو زبانه آکادمی مهدیه بیابانی است. با کمک آن، می‌توانید آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه را همین حالا شروع کنید.

پکیج شامل ۵ بخش مهم است:

  1. کارتون‌ها طبقه‌بندی‌شده بر اساس سن و جنسیت
  2. کاربرگ‌های مرتبط با شخصیت‌های کارتون‌ها
  3. اپلیکیشن‌های متناسب با کارتون‌ها
  4. داستان‌های صوتی و تصویری
  5. مجموعه‌ای از لالایی‌ها

دوزبانگی با کارتون را از همین امروز شروع کنید!

ما در این مقاله بهترین کارتون‌های انگلیسی برای تقویت زبان کودکان را در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته معرفی کردیم. در کنار معرفی بهترین کارتون‌های هر سطح، چند ایده هم به شما دادیم که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. آیا تا به‌حال از کارتون‌ها برای آموزش حروف انگلیسی به بچه‌ها کمک گرفته‌اید؟

سوالات متداول

1. آیا کارتون برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب است؟

این سؤال اغلب والدین است و در جواب آن باید بگوییم که بله، کارتون‌ها و انیمیشن‌ها یک راه عالی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستند. این تکنیک هم باعث جذاب‌شدن آموزش می‌شود و هم روند یادگیری را سرعت می‌بخشد. کودکان هم مثل بزرگسالان از دیدن فیلم و سریال لذت می‌برند، به فکر فرو می‌روند و چیزهایی را که یاد می‌گیرند، به‌راحتی فراموش نمی‌کنند. البته به‌تنهایی نمی‌توان از آن برای‌ آموزش بهره برد؛ ولی اگر با تمرین همراه شود، نقش زیادی در یادگیری کودکان دارد.

2. نمایش کارتون برای چه سنینی مناسب است؟

می‌توان از کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 2 ساله تا 12 ساله بهره برد.

برای دریافت مشاوره و نمونه ی محتوا ها به صورت کاملا رایگان نام ، سن کودک و شماره ی تماستون رو وارد کنید ، مشاورین ما در کوتاه ترین زمان با شما در ارتباط خواهند بود

پر فروش ترین پکیج ها

پر بازدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://biabany.com/?p=13038