سبد خرید 0

وبلاگ

بهترین روش آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با بازی و شعر

اموزش اعداد انگلیسی به کودکان
آنچه در این مطالب خواهید آموخت (کلیک کنید)

آشنایی با اعداد، اساس یادگیری هر زبانی است. مهم نیست از چه سنی یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کنید. باید اعداد را بشناسید. همیشه برای شمردن، گفتن زمان، تاریخ و موارد دیگر به اعداد نیاز دارید. در این مقاله می‌خواهیم چگونگی آموزش اعداد انگلیسی به کودکان را بررسی کنیم. به همین خاطر، از پایه آن، یعنی یادگیری اعداد 1 تا 10 شروع می‌کنیم. ولی روش‌هایی که در اینجا آورده شده‌اند، برای آموزش اعداد بزرگ‌تر هم کاربرد دارند. (اگر تمایل به خرید پکیج کودک دو زبانه دارید، می‌توانید درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید)

آموزش اعداد انگلیسی به بچه ها

مراحل اموزش اعداد انگلیسی به کودکان

در آموزش اعداد انگلیسی، هفت مرحله وجود دارند که به ترتیب از قرار زیر هستند:

    1. شمارش تا 10
    2. شمارش از 10 تا 1
    3. شمارش اشیاء
    4. درک و پاسخ به اعداد تصادفی بین 1 تا 10
    5. توانایی نام بردن اعداد تصادفی با دیدن رقم آن‌ها
    6. شناختن اعداد نوشته شده به صورت کلمه و پاسخ به آن‌ها. برای مثال: شناختن کلمه عدد، شناختن شکل عدد و شناختن حروف کلیدی مشخص (شناختن حرف اول کافی نیست، چون دو عدد هستند که با حروف T و F شروع می‌شوند)
    7. توانایی نوشتن اعداد

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های آموزش حروف انگلیسی با شعر برای کودکان

روش‌های آموزش حروف و اعداد انگلیسی به کودکان

یکی از راه‌های موثر برای یادگیری اعداد انگلیسی در کودکان، درگیر کردن زبان‌آموز با موضوع است. کودک نباید تنها شنونده و بیننده باشد. بلکه نیاز به فعالیت و سرگرمی دارد. تحقیقات بسیاری ثابت کرده‌اند که بازی در یادگیری، نقش بسزایی دارد. روش‌هایی که برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان در ادامه آمده‌اند، نمونه‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید هنگام آموزش اعداد، استفاده کنید. این روش‌ها، کمابیش از ترتیب بالا پیروی می‌کنند. (در مقاله‌ای دیگر از بلاگ آکادمی بیابانی، درباره بهترین روش تدریس زبان انگلیسی به کودکان به طور کامل صحبت کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را حتما بخوانید)

1. آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با بازی شمارش اعداد

این شیوه‌ی آموزش اعداد انگلیسی به کودکان، یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که بچه‌ها را درگیر می‌کند. همچنین باعث می‌شود با اندازه عددی که می‌شنوند یا می‌گویند آشنا شوند. ساده‌ترین راه انجامش این است که هنگام شمردن، هرچه عدد بیشتر می‌شود، صدایشان بالاتر برود. سپس هرچه عدد کوچک‌تر می‌شود، صدایشان آرام‌تر شود. این روش می‌تواند با فعالیت فیزیکی نیز همراه شود. بازی در حالی شروع می‌شود که با شماره 1، زبان‌آموز خمیده و سرش پایین است.

دست‌هایش نیز دور زانوهایش حلقه شده‌اند. با شمارش، هرچه عدد بزرگ‌تر می‌شود بدنش را بازتر و بازتر می‌کند. تا این‌که به عدد 10 می‌رسد و بدنش کاملاً به حالت کشیده درمی‌آید. این کار را می‌توان با قدم زدن هم انجام داد. با گفتن عدد بزرگ‌تر، یک قدم به جلو بردارند و با عدد کوچک‌تر، یک قدم عقب بروند.

2. شمارش اشیاء

بازی‌های بسیاری وجود دارند که از طریق آن‌ها، زبان‌آموز می‌شمارند که چه تعداد از چیزی وجود دارد. بهترین روش، شمردن اشیائی است که در محیط اطراف زبان‌آموز قرار گرفتند. از زبان‌آموز بخواهید در اتاق بچرخد و در پاسخ به سوالی مانند «How many glasses are there?» (چند لیوان وجود دارد؟)، آن‌ها را در حالی که لمس می‌کند، بشمارد. می‌توانید با نیمه‌مخفی کردن بعضی از وسایل در اتاق، بازی را کمی چالش برانگیزتر کنید. می‌توانید همین کار را با نشان دادن تصویری که چند عدد از یک شیء در آن وجود دارد نیز انجام دهید.

حتما بخوانید :

تکنیک‌های کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

3. اعداد تصادفی

در بازی‌های پیشین، نه الزاماً، ولی معمولاً زبان‌آموز نیاز دارد اعداد را بشمارد تا به پاسخ برسد. در بازی‌هایی که در ادامه پیشنهاد شده‌اند نیز ممکن است در ابتدا این موضوع صدق کند. ولی هدف بازی‌ها این است که زبان‌آموز بدون شمارش بتواند هر عدد تصادفی را شناسایی کند. چرا که برای امتیاز گرفتن در این بازی نیاز به سرعت دارد. این بازی‌ها با تعداد بیشتر از یک نفر نتیجه بهتری دارند.

ساده‌ترین بازی‌ها آن‌هایی هستند که شما عددی را با صدای بلند می‌گویید و زبان‌آموزان باید به روشی پاسخ بدهند. برای مثال:

  • بدوند و رقم گفته شده را روی دیواری از اعداد لمس کنند.
  • بدوند و روی رقم موردنظر در بین رقم‌های نقاشی شده روی زمین (مانند لِی‌لِی) بپرند.
  • دور عدد یا رقم موردنظر در بین اعداد نوشته شده روی تخته خط بکشند.
  • فلش‌کارتی که عدد موردنظر روی آن نوشته شده است را پیدا کنند و بالا ببرند.
  • به تعداد عدد موردنظر، انگشت‌هایشان را بالا بگیرند.
  • به تعداد موردنظر، شیء را بکشند. برای مثال: به تعداد موردنظر، در باغ گل بکشند.
  • رقم را بنویسند.
  • رقم را بسازند. برای مثال با کمک مداد، قطعه‌های خانه‌سازی یا حتی با کمک دست و پا یا انگشت‌هایشان.
  • به تعدادی که مشخص کرده‌اید و با رنگ انتخابی خودتان، اشیاء مشخصی را در یک نقاشی، رنگ‌آمیزی کنند. برای مثال: هفت کفش را قرمز کن.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های آموزش رنگ ها به زبان انگلیسی برای کودکان

4. خواندن اعداد از 1 تا 10

تمام بازی‌های بالا را می‌شود با نوشتن عدد، اشاره کردن به آن و یا گفتنش انجام داد. انداختن تاسی که عدد روی آن نوشته شده است، یکی دیگر از روش‌های آموزش اعداد انگلیسی به کودکان است. همچنین می‌توانید شکل کلمه را نشان دهید. یا به آرامی کلمه را بنویسید و منتظر شوید تا زبان‌آموز عدد را حدس بزند. (برای مثال، F و O برای عدد 4).

5. آموزش نوشتن اعداد انگلیسی از 1 تا 10 به کودکان

در این روش برای آموزش نوشتن اعداد انگلیسی به کودکان، می‌توان نمونه‌های مختلفی را امتحان کرد. کلمه یا شکل عدد را ناقص یا نادرست بنویسید که زبان‌آموز بتواند آن را تصحیح کند. تعدادی شیء را به او نشان دهید و بخواهید آن‌ها را بشمارد. یا عددی را بلند بگویید و از او بخواهید آن را با فلش‌کارت‌های حروف، بنویسد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های آموزش انگلیسی به کودک در منزل

سخن پایانی

آموزش اعداد انگلیسی همراه با بازی، درست کردن کاردستی اعداد انگلیسی با مقوا و روش‌های خلاقانه‌ی دیگر نه تنها یادگیری را برای زبان‌آموز آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند، بلکه او را برای یادگیری بیشتر، مشتاق و هیجان‌زده نیز نگه می‌دارد. موارد بالا، تنها نمونه‌هایی از روش‌های آموزش اعداد انگلیسی به کودکان هستند. شما همچنین می‌توانید با الهام گرفتن از موارد بالا و یا ترکیب کردنشان، روش‌ها و بازی‌های خودتان را برای آموزش و پرورش کودک دو زبانه بسازید.

برای دریافت مشاوره و نمونه ی محتوا ها به صورت کاملا رایگان نام ، سن کودک و شماره ی تماستون رو وارد کنید ، مشاورین ما در کوتاه ترین زمان با شما در ارتباط خواهند بود

پر فروش ترین پکیج ها

پر بازدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://biabany.com/?p=16971